Definition

Imperatív programozási paradigma

Lépésenként adunk választ a hogyan kérdésre


In Lectures:


Input

Az az objektum, ami kívülről bekerül a program állapotába


In Lectures:


Objektum Orientált Programozás

Nem tevékenység vagy logika, hanem objektumok, illetve adat köré építjük a programot


In Lectures:


Output

Az az objektum, ami kikerül a program állapotából és valahol máshol felhasználásra kerül


In Lectures:


Állapot keret

Az általunk értelmezett állapotban egy **keret** jellemezhető egy három oszlopos táblázattal: Név (identifier) | Micsoda | Érték/tartalom --- | --- | --- ... | ... | ...


In Lectures:


Állapot (state)

Minden, a program által adott pontban elérhető és általa tárolt információ.


In Lectures:


Statement (utasítás)

- legkisebb imperatív programozási elem - program állapotát (state) változtatja - kategorizálható - blokkosítható


In Lectures:


Example

Imperatív OOP

Lépésenként adunk utasításokat a programnak arra, hogy egyes objektumokat hogyan manipuláljon/kezeljen. Programnak ebben a megközelítésben bármely pillanatban van állapota, amiben világos a program számára elérhető objektumok *tulajdonságai* és értékei. Legtöbb népszerű nyelv így közelíti meg a programokat. Pl: C++, Java, C\#, PHP, Python...


In Lectures:


Paraméter - Input

A függvény meghívásakor megadott paraméter bekerül a függvény lokális keretébe, ami ha a függvényre tekintünk a programként, értelmezhető inputként. <!-- .element: class="fragment" data-fragment-index="1" -->


In Lectures:


Visszatérési érték - Output

A visszatérési érték a return utasítás végrehajtásával kikerül a lokális keretből (az összes többi változóval együtt) és átkerül abba a keretbe ami meghívta a függvényt, ami várhatóan fel fogja használni. Így a függvény szempontjából output. <!-- .element: class="fragment" data-fragment-index="1" -->


In Lectures:


List

Input fogalmak

- *input* - *meg van adva* - *xy alapján a program kiszámolja* - *beírjuk* - *bemenet*


In Lectures:


Output fogalmak

- *output* - *megadja* - *kiszámolja* - *kidobja* - *kimenet* - *megkapom*


In Lectures:


Struktúrák példákkal

- elágazás - if - else-if - switch/case - iteráció - while - for - do-while/until - blokk - függvény - procedúra


In Lectures:


Kifejezés vs Utasítás

- a == 4 - a = 4 **valami** vs **csinálj valamit** - Kifejezés kiértékelhető egy értékké - Utasításból több fajta van, a program **állapot**át változtatja - deklaráció - értékadás - függvénydefiníció - függvénymeghívás - ...


In Lectures:


Struktúrák tulajdonságok

- elágazás - feltétel - ág - iteráció - feltétel - ciklusmag - blokk - utasítássorozat


In Lectures: